-
Intro
-
Modul 1 - De största plattformarna
-
Modul 2 - Att skapa framgångsrikt innehåll
-
Modul 3 - Sociala medier strategi
-
Intro
-
Lektion 1 – SWOT-analys
-
Lektion 2 – Vad är ditt syfte med sociala medier?
-
Lektion 3 – Målgrupp
-
Lektion 4 – Vilken tonalitet ska du ha?
-
Lektion 5 – Vilka sociala medier ska du använda?
-
Lektion 6 – När ska du posta?
-
Lektion 7 – Grafisk profil
-
Lektion 8 – Vilken typ av innehåll ska du posta?
-
Lektion 9 – Hur ska du hantera kritik?
-
Lektion 10 – KPI och ROI
-
Intro
-
Modul 4 - Grunderna i digital marknadsföring
-
Modul 5 - Annonsera på Facebook och Instagram
-
Modul 6 - Lär dig att läsa av din statistik
-
Modul 7 - BONUS - Bra program och hjälpmedel
-
Avslut
Detta innehåll är skyddat. Du måste logga in och anmäla dig till kursen för att se innehållet.
Hej,
Vad skulle du rekommendera att göra med SWOT- analysen när man gjort en?
Vad använder man den till? Känns som man kan använda den mer som en plan överlag för företaget, för att se var vi ska göra bättre, vad vi kan förändra osv?
Förstår inte riktigt om det bara är till för marknadsflring?
En SWOT-analys är ett bra hjälpmedel för att hitta verksamhetens styrkor och svagheter. Genom att tydligt kunna se vilka styrkor och svagheter som finns kan det bli lättare att faktiskt jobba på svagheterna och även ta vara på styrkorna. Detta kan användas både när man utvecklar företaget mer generellt och i marknadsföringen. Hur just du ska använda din analys är svårt att säga utan att veta hur den ser ut, men man kan till exempel lägga upp en plan för hur mamn ska bli starkare på de punkter som är svaga idag, kanske kan man använda någon av styrkorna för att komma förbi hinder och svagheter?