-
Intro
-
Modul 1 - De största plattformarna
-
Modul 2 - Att skapa framgångsrikt innehåll
-
Modul 3 - Sociala medier strategi
-
Intro
-
Lektion 1 – SWOT-analys
-
Lektion 2 – Vad är ditt syfte med sociala medier?
-
Lektion 3 – Målgrupp
-
Lektion 4 – Vilken tonalitet ska du ha?
-
Lektion 5 – Vilka sociala medier ska du använda?
-
Lektion 6 – När ska du posta?
-
Lektion 7 – Grafisk profil
-
Lektion 8 – Vilken typ av innehåll ska du posta?
-
Lektion 9 – Hur ska du hantera kritik?
-
Lektion 10 – KPI och ROI
-
Intro
-
Modul 4 - Grunderna i digital marknadsföring
-
Modul 5 - Annonsera på Facebook och Instagram
-
Modul 6 - Lär dig att läsa av din statistik
-
Modul 7 - BONUS - Bra program och hjälpmedel
-
Avslut
Detta innehåll är skyddat. Du måste logga in och anmäla dig till kursen för att se innehållet.
Förra
Lektion 4 – Hashtaggar
Nästa
Lektion 6 – Video
Jag tycker att detta med att färgkoordinera på Instagram är lite svårt. Vi säljer trycksaker och hemsidor med olika design, och vill visa ett stort urval av designer så att man ska känna att det finns något för alla. Det betyder att vissa designer är gula, andra jätterosa, andra beiga.. hur ska jag tänka där? Ska jag undvika att visa vissa hemside-designer eller trycksaker? 🙂
Att färgkoordinera är bara ett av många sätt att få ett mer sammanhängande flöde, jag tycker absolut att ni ska fortsätta att visa hemsidedesigner och trycksaker. Ni kan kanske hitta ett bra mönster att använda er av för att flödet ska se sammanhängande ut? Det är till exempel vanligt att man med jämna mellanrum använder sig av en bild med enfärgad bakgrund och en enkel text på för att fläta samman flödet. Jag tycker att du ska kika på hur era branschkollegor och konkurrenser gör, kanske kan du få inspiration om hur ni kan utforma flödet från dem? 🙂